Dit is een eigen SchriftWoord vertaling van
Het tweede boek van de Psalmen
Psalm 62

   
(Ga met de muis op een tekstverwijzing staan, dan ziet u de tekst,
of op een groene naam, dan ziet u de betekenis)


1 Voor de toezichthouder. Op: JedutunJeduhun = ??hand. Een DavidDavid = lievelingische psalm.
Ja, bij Elohim vindt mijn ziel stilte, van Hem komt mijn redding.
2 Ja, Hij is mijn Rots en mijn Redding, mijn onneembare wijkplaats; ik zal niet méér uitglijden.
3 Tot wanneer zullen jullie aanstormen op een man? Jullie zullen allen vermoord worden, als een scheefstaande zijmuur, als een ommuring die omver geduwd is.
4 Ja, zij beraadslagen om hem van zijn waardigheid te doen struikelen. Zij keuren de leugen goed. Zij zegenen met hun mond, maar binnenin hen spreken zij een vloek uit. SelaSela (Hebreeuws) is een vaak terugkerend woordje in de Bijbelse psalmen. Het wordt beschouwd als markering van een rustpunt voor de zang, bijvoorbeeld aan het einde van een strofe..
5 Ja, wees stil voor Elohim, mijn ziel, want van Hem komt mijn hoop.
6 Ja, Hij is mijn Rots en mijn Redding, mijn onneembare wijkplaats. Ik zal niet uitglijden.
7 Op Hem rust mijn redding en mijn heerlijkheid. De rots van mijn sterkte, mijn toevlucht, is in Elohim.
8 Volk, vertrouw in Hem, altijd. Giet jullie hart uit voor Zijn aangezicht. Elohim is voor ons een toevlucht. SelaSela (Hebreeuws) is een vaak terugkerend woordje in de Bijbelse psalmen. Het wordt beschouwd als markering van een rustpunt voor de zang, bijvoorbeeld aan het einde van een strofe..
9 Ja, een vluchtige ademtocht zijn de zonen van de mens, leugen zijn de zonen van de man. In een weegschaal opgebracht zijn zij tezamen minder dan een vluchtige ademtocht.
10 Het moet niet zo zijn dat jullie vertrouwen op afpersing en op roof. Het moet niet zo zijn dat jullie je plaatsen op zinloze hoop. Vermogen, wanneer het produceert, het moet niet zo zijn dat jullie je hart er op stellen.
11 Elohim heeft één keer gesproken, twee keer hoorde ik dit, dat sterkte aan Elohim behoort.
12 En tot U, mijn Heer, behoort getrouwheid, want U, U zal een man terugbetalen naar zijn daad. Want het bedenksel van een mens zal Hij hem terugbetalen, en zoals het pad van een mens is, zo zal Hij het hem doen vinden (SW) [Job 34:11]

Terug naar de indexpagina
Naar Psalm 63
   


© www.schriftwoord.nl
U mag deze tekst voor eigen gebruik en studie-doeleinde zonder toestemming vermenigvuldigen.
Citeren van deze tekst mag alleen met bronvermelding.
Vermenigvuldiging voor commercieel gebruik alleen met toestemming van de uitgever.