Dit is een eigen SchriftWoord vertaling van
Het tweede boek van de Psalmen
Psalm 57

   
(Ga met de muis op een tekstverwijzing staan, dan ziet u de tekst,
of op een groene naam, dan ziet u de betekenis)


1 Voor de toezichthouder. Op: Het moet niet zijn dat U ten gronde richt. Van DavidDavid = lieveling. Een inscriptie bij zijn wegrennen van het aangezicht van SaulSaul = (van God) afgebeden, in de grot. En David gaat daar weg en hij ontsnapt naar de grot van Adullam. En zijn broeders horen het en heel het huis van zijn vader, en zij gaan naar hem in die buurt. (SW) [1Sam. 22:1]
Wees mij genadig, Elohim, wees mij genadig, want in U neemt mijn ziel toevlucht. En in de schaduw van Uw vleugels zal ik toevlucht nemen, totdat het onheil gepasseerd is.
2 Ik roep tot Elohim, de Allerhoogste, tot El Die mij volledig maakt.
3 Hij zal van de hemelen zenden en Hij zal mij redden. Hij smaadt die achter mij hijgt. SelaSela (Hebreeuws) is een vaak terugkerend woordje in de Bijbelse psalmen. Het wordt beschouwd als markering van een rustpunt voor de zang, bijvoorbeeld aan het einde van een strofe..
Elohim zal Zijn vriendelijkheid zenden en Zijn trouw.
4 Mijn ziel is te midden van ouderleeuwen. Ik lig bij vlammende vijanden, zonen van de mens. Hun tanden zijn een speer en pijlen en hun tong is een scherp zwaard.
5 Wees verhoogd boven de hemelen, Elohim. Over heel de aarde zij Uw heerlijkheid.
6 Zij bereidden een net voor mijn voetstappen. Mijn ziel is neergebogen. Voor mijn ogen groeven zij een kuil, en zij vielen er midden in. SelaSela (Hebreeuws) is een vaak terugkerend woordje in de Bijbelse psalmen. Het wordt beschouwd als markering van een rustpunt voor de zang, bijvoorbeeld aan het einde van een strofe..
7 Mijn hart is gevestigd, Elohim, mijn hart is gevestigd. Ik zal zingen en ik zal musiceren.
8 Word wakker, mijn heerlijkheid, word wakker, citer en harp. Ik zal de dageraad wakker maken.
9 Ik zal U toejuichen onder de volken, mijn Heer; ik zal tot U musiceren onder de volkstammen.
10 Want Uw vriendelijkheid is groot, tot aan de hemelen, en tot aan de luchten is Uw trouw.
11 Wees verhoogd boven de hemelen, Elohim, over heel de aarde Uw heerlijkheid!

Terug naar de indexpagina
Naar Psalm 58
   


© www.schriftwoord.nl
U mag deze tekst voor eigen gebruik en studie-doeleinde zonder toestemming vermenigvuldigen.
Citeren van deze tekst mag alleen met bronvermelding.
Vermenigvuldiging voor commercieel gebruik alleen met toestemming van de uitgever.